Foredrag om markedsføring, annonsering og digitale medier

Jeg holder flere foredrag og kurs innen markedsføring, digitale medier og annonsering

Hvis du vil avtale en prat for å snakke om et foredrag, bruk denne linken!

Foredrag med Hallgeir Gustavsen

Jeg holder en del foredrag og det er som oftest på de samme type temaene. Jeg har også workshops og kursing, men jeg har prøvd å lage noen konkrete foredrag jeg har. Men ta gjerne kontakt for tilpasning.

Om det å ha en plan - Hvordan lage en markedsplan

Forfatter Alan Lakein er tilskrevet sitatet: “Failing to plan is planning to fail” - et sitat han mest sannsynlig lånte/stjal fra Winston Churchil som skal ha sagt: “He who fails to plan is planning to fail” - som igjen skal ta lånt det fra Benjamin Franklin som skal ha sagt: “By failing to prepare, you are preparing to fail". Lær hvorfor og hvordan lage en markedsplan.

Hva er en dårlig nettside? Og hvordan unngår jeg det?

Jeg lagde min første nettside i 1998 - den fant jeg nylig igjen, og det var spennende. Og flaut. Nettsiden er din bedrifts ansikt utad, det kreves at den er brukervennlig og nyttig i forhold til det brukeren forventer å finne. Jeg tar en gjennomgang av det som gjør en nettside dårlig, hva som gjør at man river seg i håret og heller går et annet sted. Til slutt går jeg gjennom hvordan man kan unngå fellene.

The Secret Sauce - Kunder, salgskanaler og markedsføring

Hva er hemligheten? Hvordan legger vi opp kampanjer som gir kundene våre 5X, 10X og noen ganger 25X innsatsen? Hvordan identifiserer du kundene dine, hvilke salgskanaler velger du og hva kan du gjøre for å nå ut til dem? I løpet av foredraget gir jeg dere rådene og tipsene som trengs for å vite hvordan man kan lykkes med markedsføring i digitale kanaler, og jeg gir bort min egen "secret sauce" som inneholder faktiske oppskrifter på hvordan gjøre markedsføringen..

Markedsføring i 2020

Hvor er vi? Hvor skal vi? Jeg holder foredrag om status på markedsføringen i 2019. Det er for veldig mange et stort behov for en oppvåkning. Flere har sovet i timen og trenger å få tydelig beskjed om hva som faktisk skjer. Foredraget deles vanligvis opp i 2. Hvor del 2 er en mer praktisk Q&A seksjon hvor deltagerene får muligheten til å spør om de tingene de lurer på ift sin situasjon.

Skreddersøm/workshop

Jeg lager et skreddersydd opplegg til deg og din bedrift basert på behovene og situasjonen du befinner deg i. Med min bakgrunn fra salg og kreative prosesser så lager jeg et opplegg som geleider deg gjennom prosessene som skal få de små grå til å våkne litt. - Hvordan kan vi nå kundene våre? - Hvordan vil vi fremstå? - Hvem er kundene våre? - Hva er det vi ønsker å kommunisere? - Hvordan får vi en potensiell kunde til å bli en faktisk kunde?

Kurs med Hallgeir Gustavsen

Intro til netthandel

Hvordan kan man optimalisere inntjening på netthandel? Introduksjon til optimalisering og millioner av kroner i inntjening.

Facebook / Instagram / LinkedIn i praksis

Hvordan kan man bruke sosiale medier effektivt som markedskanal?

Analytics for markedsførere

Som bedagelig leder i Vecora, har jeg alltid spurt rådgiverene mine følgende spørsmål, "Fungerer det?" – Og, “bevis det for meg.” Her er den kule delen. Du trenger ikke å være en analytisk nerd, ha et stort team eller betale tusenvis i dyre analyse-selskap for å oppnå like god oversikt! ✅ Skulle du ønske at du hadde en enkel måte å bevise for sjefen din - eller kundene dine - at markedsføringen din fungerer? ✅ Hva om du på få sekunder kunne se nøyaktig hva som fungerer - og hva som ikke gjør


Hva sier de jeg holder foredrag for?

Elianne Strøm Topstad - Næringsforeningen i Stavanger

Næringsforeningen hadde gleden av å høre på Hallgeir på et av våre møter om netthandel. Kurset var et introduksjonskurs til netthandel og omhandlet blant annet tips og råd om hva som skal til, synliggjøring av mulighetene for bedriftsmarkedet, samt tips til verktøy. Det var et meget engasjerende og lærerikt kurs. Hallgeir gav deltakerne muligheten til å stille spørsmål underveis, og var positiv til å svare på konkrete problemstillinger. Vi er svært fornøyd med Hallgeir, og anbefaler han gjerne til andre!

Christopher Jonassen - Noroff Fagskole

Hallgeir leverte en engasjerende presentasjon for 1. året grafisk design på Noroff fagskole. Vi er opptatt av å være i tett kontakt med reklamebransjen slik at studentene skal få mest mulig bransjerelevant kunnskap, og da var det interessant og nyttig og høre om Vecora og hvordan de jobber.

John Berg - Prohousing AS

Hallgeir gjorde en god workshop for vår ledergruppe, han forstod raskt vår strategi, hvordan vi ønsket å utvikle oss og hadde presise og gode forslag til løsning på flere områder. Hans bidrag var en god input til vårt videre arbeid, og dannet grunnlaget for gode diskusjoner i etterkant.

Georg Hodnefjell - Flowtec AS

Nyttig ABC gjennomgang for bruk av LinkedIn, for Flowtec sitt salgsteam. Vi fikk også generelle tips og veiledning ved digital markedsføring. Til inspirasjon for alle.

Andreas Lien - Connect Vest Rogaland

Hallgeir har bidratt med forelesinger på vårt Connect Vekstprogram for små og mellomstore bedrifter. Oppdraget har vært svært godt forberedt og gjennomført. Relevant, enkelt å forstå og fin framføring gjør at vi kommer til å bruke Hallgeir også i vårt videre arbeid.

Steve Faulkner - Steve Faulkner Ltd

Hallgier is the first person I’ve met who I would trust wholeheartedly with my business. Not only does he have a deep knowledge of Social Media, but he takes time to understand the business. He is also a confident and direct communicator with a good sense of humour, which is essential in a workshop. Highly recommended.



Si hei!