Om Hallgeir

Who is Hallgeir and what does he do?

Hvem er Hallgeir?

Jeg er daglig leder og kreativ rådgiver i Vecora. Jeg jobber hver dag med å maksimere resultatet til mine kunder.

Jeg heter Hallgeir, er nerd. Jobber i Vecora og hører (i følge kona mi for mye) podcast. i tillegg har jeg ei jente på 6 og ei på 9. Jeg har 4 høner og liker Whiskey Sour, fikk min første datamaskin i 1988 (en Norskprodusert Tiki100), bygde min første, egne maskin (en 8086) i 1990. Var akkurat litt sent ute til å være aktiv med BBS, men prøvde det. Og har med det og IRC vært på sosiale medier i snart 150 år 😉


Jeg solgte fine steiner jeg fant i hagen når jeg var liten, og i fra 2-6 års bodde jeg og familien min på folkehøyskolen moren min jobbet på. Jeg prøvde å presse elevene der for penger ved å true dem med å slå dem med en refleks, men tok fort (relativt sett) til vettet.

Etter det har jeg prøvd å bli litt mer proff når jeg jobber med markedsføring, salg og web 🌐 noe jeg har gjort siden 1998. Jeg solgte min første nettside i 1998. Det fikk jeg betalt 14.000kr for. Det var mye penger for meg da, og jeg og Notepad jobbet hardt for de pengene. Erfaringen jeg har opparbeidet meg er omfattende.

Jeg har tidligere bygd opp merkevarer i form av podcaster 🎙️og flere nettprosjekter, og i dag er jeg digital rådgiver for bedrifter, bygger opp egen merkevare på HallgeirGustavsen.no og jeg jobber både med gode nettsider og annonser, samt synlighet på digitale flater. Jeg holder foredrag om markedsføring, salg og sosiale medier. Mitt hovedfokus er på hvordan bedrifter kan maksimere sin sosiale profil og hvordan man kan benytte sosiale medier og ny teknologi til å effektivisere salgsprosesser. 📈



Historie


I Vecora har vi noen grunntanker og verdier som er viktig.

#1 - Den beste ideen skal vinne!

Uansett hvem som kommer med ideen så ønsker vi at det er den beste ideen som skal vinne frem. Ingen er tjent med at man velger en ide, bare fordi man liker den som kom med ideen, eller ikke liker den som kom med den. De beste ideene skal vinne!

#2 - Prising skal gi mening!

Forskjellen på en logo til 5000,- og en logo til 10.000.000,- bør være tydelig, enkel å forstå og enkel å forklare. Vi forventer at alle våre priser skal være enkle å forstå, forklare og de skal gi mening.

Si hei!