Hva er markedsføring?

Hvordan synliggjøre fordelene av ditt tjeneste/produkt til noen som har glede av/kan overtales til å ha glede av anskaffelsen av tjenesten/produktet - Hva er markedsføring? Hvordan markedsfører du deg med best mulig effekt? Og hvordan kan du få mest mulig utav markedsbudsjettet?

Ta en prat med meg!
Meld deg på nyhetsbrevet 💌
Worlds oldest advertisement
Markedsføring i 2022

Synlighet for rett målgruppe, til rett tid og med rett budskap som hjelper dem i den konteksten de er i nå

Hvordan identifisere målgruppen din?

Jeg skal vise deg en effektiv metode du kan bruke for å segmentere og identifisere målgruppen din.

Lag en innholdsstrategi

Innholdsstrategi handler om planlegging, oppretting, levering og styring av innhold. Du må sørge for at du har verdifullt og brukbart innhold som ikke bare er relevant, men også strukturert for søkemotors synlighet. Innholdsstrategien din må også være god nok til å forbedre brukeropplevelsen til produktene eller tjenestene dine.

Essensen av å ha en effektiv innholdsstrategi er å kunne skape verdifullt, sammenhengende, engasjerende og bærekraftig innhold for å glede publikum når de går fra det ene stadiet til det andre i kjøperens reise.
Ideelt sett løser produktet eller tjenesten din et problem du vet at publikummet ditt har. På samme måte coacher og utdanner innholdet ditt publikum gjennom dette problemet, eller ønsker eller trenger når de begynner å identifisere og adressere det.

Kjøpsreise

Her er de forskjellige stadiene publikum ofte går gjennom i kjøperens reise mot å ta en kjøpsbeslutning:

Awareness Stage

På dette stadiet opplever en potensiell symptomer på et problem eller en mulighet. Dette betyr at personen enten har et problem som han eller hun ønsker å løse, eller han eller hun er interessert i. For eksempel kan han eller hun prøve å generere potensielle kunder for sine produkter eller tjenester - dette er et problem.
På den annen side kan virksomheten ha mange potensielle kunder, men bare noen få faktiske kjøp - ledningen er en mulighet som eier av busienss ønsker å konvertere til kjøpere.
På dette stadiet driver virksomheten pedagogisk forskning for å tydeligere forstå situasjonen og gi et navn til deres problem eller mulighet.

Consideration Stage

På dette stadiet har prospektene nå klart definert eller gitt et navn på deres problem eller mulighet. Som sådan er utsiktene nå forpliktet til å forske på og forstå alle tilgjengelige tilnærminger og / eller metoder for å løse det definerte problemet eller muligheten.

Decision Stage

På dette stadiet har prospektene nå bestemt seg for deres løsningsstrategi, metode eller tilnærming. Som et resultat sammenstiller utsiktene en lang liste over alle tilgjengelige leverandører og produkter i deres gitte løsningsstrategi.

Flere spørsmål vil dukke opp, inkludert - skal de sette ut til en individuell ekspert, ansette et byrå eller la internteamet håndtere prosjektet? Eller skal de kjøpe et produkt eller en tjeneste som kan gi løsningen eller hjelpe dem å utnytte muligheten.

For det andre forsker prospektene for å whitle den lange listen ned til en kort liste og til slutt ta en endelig kjøpsbeslutning.

Innholdsstrategien din skal adressere hva kjøperne møter på kjøperens reise
Basert på de forskjellige stadiene i kjøperens reise og de forskjellige utfordringene de står overfor, må innholdsstrategien din omfatte hvordan du takler de chengene utsiktene står overfor i hvert trinn.

Lag innhold som vil hjelpe forskjellige potensielle kunder på forskjellige trinn enkelt å gå videre til neste trinn.
Dette vil gjøre det lettere for potensielle kunder å gå gjennom salgstrakten raskere, bli omgjort til kjøpere og til slutt bli lojale kunder.

Du må også vurdere følgende viktige ting når du lager din innholdsstrategi:

Hva gjør deg spesiell?
Hva slags innhold er du komfortabel med å lage?
På hvilken måte løser du et behov eller behov?
Hvordan kan du hjelpe dine potensielle kunder
Å gi strategiske svar på disse spørsmålene kan hjelpe deg med å effektivisere innholdsstrategien din slik at potensielle kunder skaleres gjennom kjøperens reise.

Lær

Hvor mye bør du bruke på markedsføring?

EBOOK

Sørg for å sikre dataen din med Google Analytics 4

Den 1. juli 2023 slutter etter planen alle standard Universal Analytics-kontoer å behandle nye treff 
 
Det betyr at du må (bør) ha på plass GA4 ASAP! 📆
 
- Få step-by-step guiden til hvordan komme i gang med GA4 her!
Last ned GA4 guiden

Få med deg nyhetsbrevet "Markedstips fra Hallgeir"

Jeg hjelper markedsførere å bli bedre i jobben sin. Jeg deler av mine råd og oppdagelser og gir deg ukentlig påfyll. Hver mandag morgen. (nesten..) går det ut nyhetsbrev om det siste jeg har tenkt på rundt markedsføring, teknologi, entreprenørskap og kreativitet.