Hvordan hjelper jeg daglige ledere? 

De aller fleste jeg snakker med har forskjellige behov, enten det er markedsføring, merkevarebygging, lead-generering eller innholdsproduksjon. Digital markedsføring kan hjelpe deg som daglig leder å ta beslutninger på godt grunnlag.

I tillegg til de tradisjonelle online markedsføring som søkemotoroptimalisering, PPC og markedsføring på sosiale medier, bør du som daglig leder også vurdere å fokusere på å ha kontroll på tallene dine.

Hvis du vet hvor mye det koster å få en ny kunde, og hvor mye den kunden er verdt, så er det mye lettere å ta gode valg.

Kalkulator

Prøv budsjettkalkulator

Hvor mye bør du bruke på markedsføring?

Anbefalingene er basert på vårt samarbeid
medover 5oo bedrifter.
 
Prøv vår budsjettskalkulator
Hjelper deg med

Digital markedsføring

Jeg jobber hver dag med å maksimere resultatet til mine kunder. Mitt mål er at de som jobber med markedsføring vet hva de skal etterspør og hva de skal se etter for å måle effekten av arbeidet som blir gjort.

Som daglig leder må du ta mange beslutninger. Du må også ha tanker om hva som skal skje i nærmeste fremtid og ha ansvar for alt på en gang egentlig.

Få på plass rett folk

Hvordan kan du kutte i kostnader for rekruttering med å bruke Employer branding?

Det er flere fordeler ved å bruke digital markedsføring for å styrke merkevaren som arbeidsgiver. For det første kan digital markedsføring hjelpe bedrifter med å nå ut til et bredere publikum. Med sosiale medier og innholdsmarkedsføring kan bedriften nå flere mennesker og oppnå en større grad av synlighet. 

For det andre hjelper digital markedsføring med å bygge en engasjerende og personlig tilstedeværelse. Dette kan gjøres gjennom å tilby innhold som oppmuntrer til engasjement fra målgruppen. Dette gir bedriften en mulighet til å bygge et sterkt nettverk av støttespillere, samt en forståelse for hvilke verdier virksomheten støtter. 

Til slutt hjelper digital markedsføring bedrifter med å få informasjon om potensielle ansatte. Dette kan gjøres ved å holde øye med kandidatens tilstedeværelse. Dette kan hjelpe bedriften med å finne kandidater som vil passe best med bedriftens visjon. 

Problemstilling

If ønsket å bli flinkere på å være mer synlige og interessante i sosiale medier, særlig på LinkedIn.

Vi prøvde også å finne noen som kunne hjelpe oss med dette som hadde en mer underholdene tilnærming enn mange av de "vanlige" som er der ute.

Løsning

Hallgeir har laget et spesialsydd opplegg hvor han gjennom «forelesning» og oppgaver har hjulpet oss å bygge kompetanse og selvtillit gjennom et bra opplegg over flere måneder.

Det har vært faglig bra, i tillegg til at hans direkte kommunikasjon og humoristiske stil gjør at deltagerne har både ledd og lært.

Resultat

De som har deltatt på opplegget har blitt mer utadvendte på sosiale medier, de har postet innhold, fått sterkere profiler og vi har hatt det gøy mens vi har lært. Det har vært stor økning i synligheten til deltagerene på sosiale medier og vi har blitt sett av flere enn før.

EBOOK

Sørg for å sikre dataen din med Google Analytics 4

Den 1. juli 2023 slutter etter planen alle standard Universal Analytics-kontoer å behandle nye treff 
 
Det betyr at du må (bør) ha på plass GA4 ASAP! 📆
 
- Få step-by-step guiden til hvordan komme i gang med GA4 her!
Last ned guide til Google analytics 4
Referanser

Hva sier noen av de som jobber med meg?

“Hallgeir er lett å jobbe med. Han utfordrer tankegangen din og hjelper deg se idéer fra nye vinkler. Hver gang vi snakker sammen så kommer han med gode forslag til lønnsomme kampanjer og aktiviteter som vi kan gjøre. Trenger du er sparringspartner, coach eller foredragsholder så kan jeg anbefale Hallgeir. ”

“Hallgeir advised on various aspects of content production, often helping to create the content to achieve the highest ROI. Vecora also researched the most effective demographic for my brand, helping me drill this down to the detail that was required. This was something I was having huge problems with. They took the time to learn about my unique approach to my work. Mine is an idiosyncratic approach, and to understand this takes an investment that has so far been disappointing when delegating this kind of work. This has not been the case with Vecora, and I feel I have finally found someone I can trust with something that has taken me years to establish.”

“Vi tok kontakt med Hallgeir fordi vi ønsker å bli flinkere på å være mer synlige, ekstroverte og interessante i sosiale medier, særlig på LinkedIn. Det blir stadig viktigere at alle ansatte, spesielt oss med markedskontakt, er i stand til å bygge egne merkevarer og å være en representant for selskapets merkevare «der ute». Samtidig er det viktig at når vi er synlige så gjøres det på en måte som er engasjerende og interessant. Hallgeir har laget et spesialsydd opplegg hvor han gjennom «forelesning» og oppgaver har hjulpet oss med å bygge opp kompetanse og selvtillit gjennom et opplegg hvor vi har fulgt opp kursdeltakerne over et par måneder. Det har vært både lærerikt og morsomt; da Hallgeir har en form som er akkurat lettbent nok til at alle klarer – og vil – henge med.”

Lær

Hvor mye bør du bruke på markedsføring?

Få med deg nyhetsbrevet "Markedstips fra Hallgeir"

Jeg hjelper markedsførere å bli bedre i jobben sin. Jeg deler av mine råd og oppdagelser og gir deg ukentlig påfyll. Hver mandag morgen. (nesten..) går det ut nyhetsbrev om det siste jeg har tenkt på rundt markedsføring, teknologi, entreprenørskap og kreativitet.